donderdag 28 augustus 2008

Opeens duiken overal jonge mensen op, vanuit een onduidelijk jaren ’70 gebouw stromen ze naar buiten. En nog meer autootjes met de grote L van les midden op hun dak, of soms, heel ingenieus, in de naam van de rijschool verwerkt: “”ConsaLves. Ik vraag een meisje met het zachte gezicht van Somalië wat er in het gebouw gebeurt. ‘Theorie voor auto’s’, zegt ze. Wat leren de auto’s dan? Ik zie twee wagens van rijschool “Hers” elkaar passeren. Ik denk aan handdoeken met ‘His’ en ‘Hers’ erop geborduurd voor pas getrouwde stellen. Maar zowel de leerlingen als de rij-instructeurs zijn jongens. Ik denk aan His en Hers leswagens. Waarom heb ik eigenlijk geen rijbewijs? En als ik het ooit nog ga leren, kom ik dan ook hier terecht? In een leswagen van een 20 jarige Hindoestaan, met “Hers” op het autodak?